Αρχική ΕΙΔΗΣΕΙΣ Χωρίς φρένο το πάρτι φοροδιαφυγής στην αγορά καυσίμων – Ποιοι είναι οι...

Χωρίς φρένο το πάρτι φοροδιαφυγής στην αγορά καυσίμων – Ποιοι είναι οι 3 τρόποι κλοπής

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Φέτος έβαλαν πετρέλαιο θέρμανσης 35% λιγότεροι σε σχέση με πέρυσι (ευτυχώς ο χειμώνας είναι ήπιος), αλλά κι αυτοί δεν είναι βέβαιοι ότι στις δεξαμενές τους μπήκε η ποσότητα που πλήρωσαν ή αν αυτό που αγόρασαν είναι «καθαρό» η όχι.

Πειραγμένοι μετρητές, νοθευμένα καύσιμα,ναυτιλιακό πετρέλαιο που μετατρέπεται σε θέρμανσης ή κίνησης, βιομηχανικό υγραέριο που τροφοδοτεί τα ρεζερβουάρ αυτοκινήτων. Ανοιχτές πληγές και γκρίζες ζώνες σε όλο το φάσμα της προμήθειας , διακίνησης και εμπορίας καυσίμων. Πάρτι φοροδιαφυγής, απώλειες δισεκατομμυρίων ευρώ για τα δημόσια ταμεία. Προβληματικό το σύστημα εισροών εκροών .

 

Τι έδειξε έρευνα του ΕΜΠ

Σε έρευνα του ΕΜΠ είχε διαπιστωθεί οτι στην Αττική στο 14,5% των πρατηρίων η απόκλιση της ποσότητας που πλήρωναν οι καταναλωτές σε σχέση μ αυτό που έμπαινε στο ρεζερβουάρ ήταν μεγαλύτερη του 10% .Στην επαρχία το ποσοστό της παραβατικότητας κυμαίνεται γύρω στο 10,5%. Το χειρότερο βέβαια που μπορεί να συμβεί στον ιδιοκτήτη του οχήματος δεν είναι η «κλοπή» στην αντλία, αλλά τα νοθευμένα καύσιμα. Αυτά κυριολεκτικά «καίνε» την τσέπη των καταναλωτών.

Αν μπεί «σκάρτο» καύσιμο στο ρεζερβουάρ, μπορεί να προκαλέσει απίστευτη ζημιά. Πού και σε τι;
Αισθητήρες «λ», (κόστος αντικατάστασης 150 ευρώ έκαστος).
Καταλύτης (κόστος αντικατάστασης 800 ευρώ).
Σύστημα τροφοδοσίας (κόστος επισκευής 1.000 ευρώ).
Λογισμικό «εγκεφάλου» κινητήρα (κόστος επισκευής τουλάχιστον 300 ευρώ)

Δηλαδή να προκαλέσει ζημιά που μπορεί να υπερβαίνει τις 2.000 ευρώ. Και βεβαίως είναι σχεδόν αδύνατο να αποδείξει κάποιος οτι έφταιγε η νοθευμένη βενζίνη ή το νοθευμένο πετρέλαιο ή το υγραέριο θέρμανσης που είχε βαφτιστεί υγραέριο κίνησης.

Ειδικά στο τελευταίο κυριολεκτικά γίνεται πάρτι.

Τρεις είναι οι τρόποι που γίνεται η παρανομία με το καύσιμο:

-Ο πρώτος εντοπίζεται στην κλοπή που κάνουν οι επιτήδειοι κατά το γέμισμα του ρεζερβουάρ.Πώς; Με την τοποθέτηση και δεύτερης πλακέτας, η οποία ενεργοποιείται από τον πρατηριούχο παρακρατώντας ποσότητες ακόμα και σε διπλάσιο ποσοστό σε σχέση με εκείνες που πλήρωσε ο οδηγός.

-Ο δεύτερος είναι η πώληση βιομηχανικού υγραερίου χαμηλότερης φορολογίας ως κίνησης.Οι εκτιμήσεις θέλουν πάνω από το 20% του υγραερίου κίνησης που πωλείται στην Ελλάδα να προέρχεται από παραδόσεις υγραερίου βιομηχανίας. Ο φόρος στο υγραέριο κίνησης είναι στα 430 ευρώ ανά τόνο (ή 0,24 ανά λίτρο), ενώ το προϊόν που προορίζεται για τη βιομηχανία στα 60 ευρώ ανά τόνο (ή 0,03 ανά λίτρο)

-Ο τρίτος τρόπος είναι η πώληση υγραερίου θέρμανσης ως κίνησης. Το μεγάλο κίνητρο είναι η διαφορά μεταξύ των φόρων, η οποία είναι της τάξης των 0,21 το λίτρο. Δυστυχώς εδώ υπάρχουν και κίνδυνοι για τα αυτοκίνητα. Το υγραέριο θέρμανσης έχει διαφορετικές προδιαγραφές από το κίνησης, με αποτέλεσμα να προκαλούνται προβλήματα και στους κινητήρες.

Θα βελτιώσει την κατάσταση η νέα ρύθμιση που θα προβλέπει την αναστολή λειτουργίας των σημείων των πρατηρίων καυσίμων που εντοπίζονται με «πειραγμένες» αντλίες, πέρα από τις κυρώσεις στις επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται τα πρατήρια και τους υπευθύνους τους; Οι επαίοντες της αγοράς εκφράζουν αμφιβολίες.

Οι επιτήδειοι θα βρουν τρόπο να το «ακυρώσουν». Όπως συμβαίνει με τη ρύθμιση που τώρα ισχύει.

Σήμερα αφαιρείται υποχρεωτικά και οριστικά η άδεια λειτουργίας και δεν επιτρέπεται η χορήγηση νέας άδειας λειτουργίας παρόμοιας επιχείρησης στον παραβάτη, στη σύζυγο και σε συγγενείς του μέχρι β’ βαθμού.

Αυτό που συμβαίνει είναι να εκδίδεται νέα άδεια λειτουργίας για το πρατήριο σε κάποιον τρίτο.

Πηγή:  bigbusiness.gr