Αρχική OUR VIEW Τα ελληνικά προϊόντα στις διεθνείς αγορές

Τα ελληνικά προϊόντα στις διεθνείς αγορές

Μεγάλη αύξηση στις παγκόσμιες αγορές, όπως στις ΗΠΑ, στην Κίνα αλλά και στη Σαουδική Αραβία, παρουσίασαν οι ελληνικές εξαγωγές το 2017. Πρωταγωνιστές είναι τα βιομηχανικά είδη, με μερίδιο στο σύνολο των εξαγωγών 43,1%.

Τα ελληνικά προϊόντα φαίνεται ότι κερδίζουν έδαφος σε παγκόσμιο επίπεδο, με τους καταναλωτές να τα εμπιστεύονται όλο και περισσότερο αναγνωρίζοντας την αξία και την ποιότητά τους. Η εξέλιξη αυτή προσδίδει βάθος και ποιότητα στις ελληνικές εξαγωγές διότι τα ελληνικά προϊόντα εισέρχονται σε δυναμικές αγορές.

Αξιοσημείωτο είναι ότι πρόκειται για εξαγωγές με υψηλότερη προστιθέμενη αξία από αυτή των πρώτων υλών και των νωπών, μη τυποποιημένων ή επεξεργασμένων αγροτικών προϊόντων.

Η Ιταλία εξακολουθεί να είναι η μεγαλύτερη αγορά για τα ελληνικά προϊόντα, ενώ ακολουθούν Γερμανία και Κύπρος. Αρκετά αυξημένες εμφανίζονται οι εξαγωγές πρώτων υλών, ενώ αυτές των βιομηχανικών προϊόντων παρουσιάζουν άνοδο κατά 9%.

Σημαντική είναι η αύξηση των εξαγωγών προς τη Σαουδική Αραβία, κατά 52,4%, στα 513,6 εκατ. ευρώ από 336,9 εκατ. ευρώ το 2016, προς τις χώρες της Ασίας, στα 1,21 δισ. ευρώ από 786 εκατ. ευρώ πέρυσι (αύξηση 54,4%), με κυριότερους πελάτες τη Σιγκαπούρη και την Κίνα, και βεβαίως προς τις ΗΠΑ, με τις ελληνικές εξαγωγές να αυξάνονται κατά 12,3% σε σύγκριση με πέρυσι, στα 866,6 εκατ. ευρώ.

Η αύξηση των διεθνών τιμών του πετρελαίου επηρέασε την μεγάλη άνοδο των εξαγωγών καυσίμων (κατά 33,6%).

Σπουδαία αύξηση παρουσιάζουν οι εξαγωγές πρώτων υλών (30,6%). Οι εξαγωγές βιομηχανικών προϊόντων έχουν αύξηση κατά 9% και διατηρούν μερίδιο 43,1% του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών.

Στον αντίποδα, οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων εμφανίζονται ελαφρά μειωμένες -2,8%.

Στην ανάκαμψη της εθνικής οικονομίας συμβάλλουν σταθερά οι ελληνικές εξαγωγές, οι οποίες κόντρα σε όλες τις αντιξοότητες συνεχίζουν να αναπτύσσονται, σημειώνει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων.

Εφημερίδα City View – 11ο τεύχος
Α. Τιτάκη