Αρχική ΕΙΔΗΣΕΙΣ Εξετάσεις οδήγησης: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο – Τι αλλάζει

Εξετάσεις οδήγησης: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο – Τι αλλάζει

Εξετάσεις οδήγησης: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο - Τι αλλάζει

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις εξετάσεις οδήγησης, από τον Χρήστο Σπίρτζη. Κάμερες, μικρόφωνα και οδήγηση από τα 17 μεταξύ των αλλαγών.

Το νομοσχέδιο με τίτλο «Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, άλλες διατάξεις για τις άδειες οδήγησης και λοιπές διατάξεις», κατατέθηκε στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη.

Έτσι, μπαίνει ένα τέλος στο αδιέξοδο της μη διεξαγωγής των εξετάσεων για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης εδώ και πάνω από τέσσερις μήνες.

Σε ανακοίνωση της, η Περιφέρεια Αττικής τονίζει ότι βρέθηκε: “Στο πλευρό των πολιτών – οδηγών, εκπαιδευτών οδήγησης και εξεταστών -, που πληρώνουν το βαρύ τίμημα της κατάστασης αυτής».

Επίσης, τονίζεται ότι με το νομοσχέδιο διασφαλίζεται το «αναφαίρετο δικαίωμα των πολιτών και γίνεται ένα βήμα για την κανονικότητα που απαιτεί μια ευνομούμενη πολιτεία».

Οι αλλαγές

Μία από τις αλλαγές που συμπεριλαμβάνονται στο εν λόγω νομοσχέδιο είναι η τοποθέτηση καμερών και μικρόφωνων στα οχήματα των εξεταστών. Η διαδικασία θα καταγράφεται και θα γίνεται απευθείας σύνδεση στο Υπουργείο.

Επίσης, η εξέταση θα γίνεται σε δύο στάδια. Οι υποψήφιοι οδηγοί θα υποβάλλονται πρώτα σε θεωρητική εξέταση. Εφόσον αυτή είναι επιτυχής θα ακολουθεί η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς. Η πρακτική εξέταση θα διενεργείται σε δύο στάδια, την ίδια ημέρα.

Στο πρώτο στάδιο θα εξετάζονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες οδήγησης (πορεία). Εφόσον αυτό ολοκληρωθεί µε επιτυχία, θα ακολουθεί η εξέταση στις ειδικές δοκιμασίες. Αν ο υποψήφιος αποτύχει στο δεύτερο στάδιο, θα επανεξετάζεται και στο πρώτο.

Σε όλα τα στάδια η διαδικασία θα καταγράφεται από οπτικοακουστικά μέσα. Αυτά θα παρέχουν εικόνα και ήχο τόσο από το εσωτερικό οχήματος ή χώρου όσο και από το δρόμο στην πρακτική εξέταση, διαφορετικά θα είναι άκυρη.

Στη δοκιμασία των προσόντων ο εκπαιδευτής του υποψηφίου δεν θα βρίσκεται εντός του οχήματος. Την εξέταση θα διενεργεί ένας εξεταστής. Η θεωρητική και η πρακτική εξέταση θα μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο. Το ζευγάρι εξεταζόμενου – εξεταστή θα προκύπτει από ηλεκτρονική κλήρωση λίγο πριν από την εξέταση.

Στο τιμόνι από τα 17

Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα σε 17χρονους να οδηγούν υπό προϋποθέσεις. Όπως την υποχρεωτική παρουσία ενός ενηλίκου αφού περάσουν από θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και επιτύχουν στις αντίστοιχες εξετάσεις.

Τότε θα τους χορηγείται βεβαίωση δυνατότητας οδήγησης µε συνοδό ο οποίος θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 ετών, κάτοχος άδειας οδήγησης για πέντε χρόνια και να μην του έχει καταλογιστεί κανένας βαθμός ποινής.

Ο ανήλικος υποχρεούται σε ασφαλιστική κάλυψη µε ευθύνη έναντι τρίτων λόγω σωματικής βλάβης ή ζημιών, περιλαμβανομένης και της χρηματικής ικανοποίησης λόγω ηθικής βλάβης.

Με τη συμπλήρωση των 18 ετών, ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να λάβει την κανονική άδεια οδήγησης, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα έχει υποπέσει σε παραβάσεις για τις οποίες καταλογίζονται βαθμοί ποινής.

Η οριστική απόφαση για τη χορήγηση διπλώματος οδήγησης θα λαμβάνεται σε πέντε ημέρες από τη δοκιμασία και αφού έχει εξεταστεί όλο το οπτικοακουστικό υλικό, ενώ τα εξέταστρα ορίζονται σε 15 ευρώ.