Αρχική CULTURE Λεονάρντο ντα Βίντσι: Ο πίνακας που αποδεικνύει ότι ήταν αμφιδέξιος (pic)

Λεονάρντο ντα Βίντσι: Ο πίνακας που αποδεικνύει ότι ήταν αμφιδέξιος (pic)

Λεονάρντο ντα Βίντσι: Ο πίνακας που αποδεικνύει ότι ήταν αμφιδέξιος (pic)

Μελετώντας το σχέδιο “Il Paesaggio”, ειδικοί κατέληξαν με βεβαιότητα στο συμπέρασμα ότι ο Λεονάρντο ντα Βίντσι, ήταν αμφιδέξιος.

Οι ειδικοί διατηρούσαν αμφιβολίες. Όμως, ερευνητές του διάσημου Μουσείου Ουφίτσι της Φλωρεντίας δηλώνουν ότι έχουν την απόδειξη. O Λεονάρντο ντα Βίτσι μπορούσε να γράφει, να σχεδιάζει και να ζωγραφίζει εξίσου καλά τόσο με το αριστερό όσο και με το δεξί χέρι.

Το ινστιτούτο ερευνών και αποκατάστασης του μουσείου μελέτησε επί μακρόν το σχέδιο “Il Paesaggio” (Το Τοπίο), προκειμένου να καταλήξει στο ανωτέρω συμπέρασμα. Το έργο αυτό είναι το παλαιότερο, του γεννημένου στην Τοσκάνη, ζωγράφου.

Σχέδιο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι

To έργο φέρει ημερομηνία 5 Αυγούστου 1473. Ο ντα Βίντσι ήταν τότε 21 ετών. Σε αυτό παρουσιάζει την κοιλάδα του ‘Αρνου (του ποταμού που διασχίζει τη Φλωρεντία) και το κάστρο του Μοντελούπο στην Τοσκάνη.

Ωστόσο οι δύο επιγραφές που υπάρχουν, η μια στην εμπρόσθια όψη, η άλλη στην οπίσθια, ήταν αυτές που αποτέλεσαν το αντικείμενο όλων των ερευνών.
Οι επιστημονικές αναλύσεις επέτρεψαν να διαπιστωθεί ότι και οι δύο γράφτηκαν δια χειρός ντα Βίντσι, και συγκεκριμένα η μια με το αριστερό χέρι και η άλλη με το δεξί.

Η έκθεση κάνει επίσης λόγο για την ανακάλυψη, με τη χρήση λάμπας υπέρυθρης ακτινοβολίας, ενός ακόμη άγνωστου σκίτσου στο πίσω μέρος του έργου.

Ο Γερμανός Άικε Σμιτ, διευθυντής του Μουσείου Ουφίτσι της Φλωρεντίας, έκανε λόγο για θεαματική ανακάλυψη. “Αυτό που οι αναλύσεις έφεραν στο φως είναι πράγματι θεαματικό. Τώρα ξέρουμε ότι ο Λεονάρντο εργαζόταν και με τα δύο του χέρια. Όχι μόνο με το αριστερό, για το οποίο ήταν γνωστός”, τόνισε.