Αρχική CULTURE Toyota Prius Plug-in Hybrid 2017 – Σύμβολο εξέλιξης και υπεροχής

Toyota Prius Plug-in Hybrid 2017 – Σύμβολο εξέλιξης και υπεροχής

Ο ανταγωνισμός δεν κοιμάται ποτέ, όπως και η νέα παραλλαγή plug-in, που τώρα ονομάζεται Prius, κατασκευάζεται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, της ασφάλειας,και λειτουργικότητας διατηρώντας το υψηλό προφίλ του. Αυτή είναι η δεύτερη φορά που το δημοφιλέστερο υβριδικό του πλανήτη αποκτά τη δυνατότητα να καλύπτει αποστάσεις με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς ήδη από το 2012 το Prius διέθετε στην γκάμα του μια ανάλογη έκδοση.

Συγκρίνοντας το με το προηγούμενο plug-in υβριδικού Prius, πέρα από την εξωτερική αλλαγή στις σχεδιαστικές συνήθειες της ιαπωνικής φίρμας, διαπιστώνεις και την αύξηση των εσωτερικών διαστάσεών της. Η Toyota δεν αρκέστηκε στην εκτενέστερη χρήση χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής και αλουμινίου ώστε να περιορίσει το συνολικό βάρος, χρησιμοποίησε επίσης συνθετικά υλικά και συγκεκριμένα πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα για την κατασκευή της ξεχωριστής, και ως προς τον σχεδιασμό της, πέμπτης πόρτας.

Αλλο ένα ακόμα πρωτοποριακό χαρακτηριστικό, είναι οι ηλιακοί συλλέκτες που συναντά κανείς στην οροφή του, οι οποίοι συνοδεύονται από μια ξεχωριστή μονάδα αποθήκευσης μπαταριών. Στο εσωτερικό, πέρα από την κάθετης διάταξης οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών, προσαρμοσμένο στις ανάγκες της έκδοσης είναι το σύστημα κλιματισμού, με τον νέο, χαμηλότερης κατανάλωσης ηλεκτρικό συμπιεστή και το προηγμένο λογισμικό που προσαρμόζει την απόδοσή του ανάλογα με τον αριθμό των επιβατών. Τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού υποστηρίζει και μια αντλία θερμότητας η οποία καταναλώνει βενζίνη, ψύχοντας ή θερμαίνοντας τον τετραθέσιο εσωτερικό όταν ο θερμικός κινητήρας του υβριδικού συνόλου βρίσκεται εκτός λειτουργίας και για την κίνηση του αυτοκινήτου αξιοποιείται η ηλεκτρική ενέργεια που βρίσκεται αποθηκευμένη στις μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Εντυπωσιακό είναι και το γεγονός ότι το Prius Plug-in Hybrid μπορεί να αναπτύξει την ταχύτητα των 135 χλμ./ώρα πριν απαιτηθεί η συμμετοχή του κινητήρα βενζίνης των 1,8 λίτρων. Με μέση κατανάλωση καυσίμου μόλις 1,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 32 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρo, η δεύτερη γενιά του Prius Plug-in Hybrid διεκδικεί τον τίτλο της αποδοτικότερης στην ευρύτερη κατηγορίας των plug-in υβριδικών.

Αν και πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων προσφέρουν πλέον εξελιγμένα υβριδικά αυτοκίνητα, το Toyota Prius όμως αποτελεί διαφήμιση και σύμβολο ανωτερότητας για το είδος.